Vaping man wearing a hat, obscured behind a cloud of vapor

אומרים שזה לא בריא? כל האמת על עישון אלקטרוני

בעת האחרונה אנו עדים לוויכוח המתנהל בין תומכי הסיגריות האלקטרוניות לבין מתנגדיהן. משמיעת טענות המתנגדים, קל לראות כי רבים מהם כלל אינם מבינים מהי בעצם סיגריה אלקטרונית.
כיצד אפשר לומר על עישון אלקטרוני שהוא איננו בריא, בלי להתייחס לחלופה, שהיא עישון סיגריה רגילה? אם שמעתם את הטענות שאומרות שזה לא בריא, הפעם נסביר את כל האמת על עישון אלקטרוני.
האם עישון אלקטרוני הוא באמת עישון
קודם כל, נפתח בהבהרה: למעשה, עישון אלקטרוני הוא בכלל לא עישון. סיגריה אלקטרונית מפיקה אומנם משהו שנראה כמו עשן, אך למעשה מדובר באדים בלבד. המשמעות מרובה, ללא ספק. מבחינה בריאותית, כאשר חומר כלשהו מגיע לנקודת השריפה, הוא פולט מרכיבים לא בריאים, לא מומלצים. זו בדיוק הסיבה לכך שטיגון למשך זמן ארוך, שמגיע לטמפרטורת העישון (שריפת השומן) פחות בריא מטיגון שלא מגיע לטמפרטורת העישון. בכל סיגריה אלקטרונית יש סליל חימום או גוף חימום חכם. גוף חימום זה מחמם את נוזלי האידוי (ללא שימוש בטבק). החימום גורם לאידוי ולא לשריפה. כך, בניגוד לסיגריות רגילות, עישון אלקטרוני לא מכניס לגוף תוצרים של שריפה.
האם חומרי האידוי בטוחים לשימוש
בעוד שמחקרים מסוימים מנסים לצייר תמונה כאילו בתוך סיגריה אלקטרונית יש חומרים החשודים כמסרטנים, התמונה כלל איננה כזאת. ראשית, בהשוואה לעישון רגיל, עישון אלקטרוני לא מכניס לגוף כל כך הרבה חומרים זרים. בסיגריה יש עשרות חומרים מזיקים להפליא, חלק מהם רעלים של ממש. זפת, עטרן ועוד המון כימיקלים (אפילו, לא עלינו, לפעמים גם חומרי הדברה). נוזלי האידוי של עישון אלקטרוני מכילים הרבה פחות חומרים. הבסיס הינו חומרי טעם וריח, אשר דומים להם ניתן למצוא במוצרי מזון שכולנו צורכים מדי יום ויום. סיגריה אלקטרונית מאפשרת לייצר חוויה הדומה מאוד לעישון רגיל, כאשר החומרים שמכניסים לריאות ידועים היטב בתעשיית המזון. חלה בקרה על סוגי התוספים שנכנסים פנימה. והכי חשוב, ביחס לעישון רגיל ולסיגריות רגילות, עישון אלקטרוני הרבה יותר ידידותי לגוף.
עם ניקוטין או בלי ניקוטין
העובדות מדברות בעד עצמן – חלק ניכר מהאנשים הפונים לעישון אלקטרוני מצליחים למעשה להפסיק לעשן עישון רגיל. הם מוותרים על הסיגריה ועל העשן השרוף היא מפיקה. כתחליף עישון, ניתן למצוא נוזלי אידוי שמכילים ניקוטין. זהו אומנם חומר ממכר, אבל הוא לא עיקר הבעיה של סיגריות רגילות (אלא יתר התוספות הרעילות). ומי שרוצה, יוכל למצוא גם נוזלי אידוי ללא ניקוטין כלל, או ברמות נמוכות מאוד של ניקוטין. גם סוג חומרי הטעם הינו מגוון.
שתף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
אולי יעניין אותך גם
השארת תגובה